Maleta pedagògica 'L’aventura colonial. Un llegat encara viu'

La maleta pedagògica L'aventura colonial. Un llegat encara viu és un projecte educatiu editat per la Fundació Ernest Morató i adreçat als alumnes d'educació secundària com a crèdit variable, i a les escoles de música de Catalunya. Ha estat elaborat per un conjunt de professors de primària i secundària coordinats per Anna Brunet L'eix principal del treball és el coneixement dels fets històrics i culturals relatius a les relacions entre Catalunya i Cuba durant l'època colonial.

Els continguts dels temes presenta un enfocament que es pot integrar a les àrees de ciències socials i de música. El projecte consta d’un dossier explicatiu amb tot el que l’alumne ha de saber sobre el tema: antecedents històrics, el comerç amb Amèrica, els americanos i indianos i una introducció a la història de l’havanera. Es completa amb un recull d’havaneres (lletra i música), un quadern d'exercicis relatius al dossier treballat i un disc compacte amb els enregistraments de les havaneres més populars interpretades pels grups Peix Fregit, Els Pirates, Terra Endins, Port Bo i Bergantí. A més, existeix un CD que pot ser adquirit opcionalment i que conté les partitures escrites en el pentagrama i que permet modificar-les.

La maleta pedagògica  ha comptat amb el patrocini de la Caixa Laietana, amb el suport de l'Ajuntament de Palafrugell i la Diputació de Girona i el  recolzament del Departament d'Educació.