Mèxic canta havaneres. Indira Ferrer, Mauri Campos i Carles Casanovas

15 Juliol 2024

Dimecres dia 17 de juliol a les 19h al pati de la Biblioteca de Palafrugell. Cal reserva prèvia

L'havanera Jove. Tribut a Josep Maria Roglan amb el grup Xicranda

05 Juliol 2024
El proper dijous dia 11 de juliol a les 19:00h al Pati de la Biblioteca de Palafrugell se celebrarà la primera de les sessions programades conjuntament amb la Fundació Ernest Morató.

L'havanera jove, Tribut a Josep Maria Roglan amb el grup Xicranda.

Durant l'acte, la filla del compositor Josep Maria Roglan, autor de la música de La barca xica, farà donació a la Fundació de diverses partitures de l'esmentat compositor. A banda de La barca xica, que ha esdevingut una de les havaneres més popular del repertori habitual de les cantades, la donació inclou també altres partitures inèdites que el grup Xicranda interpretarà en directe per primera vegada.

Es tracta doncs d'un important esdeveniment que permetrà als assistents sentir per primer cop obra inèdita d'un dels compositors més valorats del món de l'havanera.

La Cantadeta creix

25 Juny 2024

El passat dia 20 de juny es va celebrar a MONTBLANC la cantada infantil d´havaneres.

MARINER DE TERRA ENDINS/DESCOBRIM LES HAVANERES, un projecte impulsat per l´Associació Cultural Catalana-Iberoamericana amb la finalitat de donar a conèixer el gènere musical de l´havanera entre els més petits.

Hi van participar els alumnes de l´Escola Municipal de música, i els de les quatre escoles ZER CONCA DE BARBERÀ: ANTONI TOUS, de PIRA;
VALLDEMUR, de BARBERÀ DE LA CONCA; SANT ROC DE ROCAFORT, de QUERALT i SAGRAT COR de Solivella, 200 en total.

El grup local HABANA VIEJA va acompanyar els petits cantaires durant tot l´espectacle, que va merèixer l´aprovació del nombrós públic assistent amb llargs aplaudiments al final. Una iniciativa que assumeix el repte de la continuïtat, tot i la complexitat de la seva organització.

Barcelona cara al mar

06 Juny 2024

Gran trobada d'havaneres Barcelona Cara al mar el dia 15 de juny al recinte del Port Vell de Barcelona, barri de la Barceloneta

amb la participació dels grups Crema Catalana, Boira, Port Bo i Ultramar.

JA TENIM A PUNT LA CANTADETA D'HAVANERES !!!!!

31 Mai 2024

El dissabte dia 8 de juny a l'Auditori de Girona, Cantadeta d'havaneres amb la participació de 600 nens i nenes de 17 escoles de la provincia de Girona, repartits amb dues sessions, una a les 12 del migdia i una altre a les 18h de la tarda.

Entrades ja disponibles a la webb de l'Auditori de Girona.

Us hi esperem!!!

Entrades

Veredicte concurs composició d'havaneres "Josep Bastons"

20 Mai 2024
Us adjuntem nota de premsa referent al veredicte del jurat del concurs de composició d'havaneres "Josep Bastons" - Vila de Sant Pol de Mar 2024

Formació dels docents per a la tercera Cantadeta d'Havaneres

04 abril 2024

Ja està en marxa la tercera Cantadeta d'havaneres.

Bases del 16è concurs d'havaneres de Catalunya Josep Bastons

09 Gener 2024

Consulteu les bases en el document que trobareu a continuació.

2a Cantadeta d'Havaneres

12 Juny 2023

Tot seguit trobareu l'enllaç del reportatge que ens han fet a TV3 i que ha sortit al TN Vespre.

2a Cantadeta d'Havaneres

13 abril 2023

Ja està en marxa la segona edició de la Cantadeta d'havaneres Vora la mar s'hi passeja un avi.

Noves partitures digitalitzades

16 Gener 2023

A la Web de la Fundació tenim noves partitures

Donació de dos llibrets d'havaneres xilenes

22 Desembre 2022

La Fundació ha rebut la donació de dos llibrets amb un total de 25 partitures xilenes.

Monument al Mestre Frederic Sirés

03 Novembre 2022

Inauguració monument dedicat al mestre Frederic Sirés

El grup Mar Endins fa entrega de la seva documentació

19 Octubre 2022
Entrega de la documentació

La Fundació ha rebut la documentació històrica del grup Mar Endins.

Donació de cançoners de Gerardo Moreno

29 Setembre 2022

La Fundació rep una important donació de cançoners.

La Fundació rep una important donació de discs de vinil

22 abril 2022

La donació inlclou més de 30 discs de vinil d'havaneres datats entre 1958 i 1987

La 1ª Cantadeta d'havaneres reuneix més de 600 persones a l'Auditori de Girona

04 abril 2022

Hi van participar 260 alumnes de 7 centres educatius de la demarcació de Girona

La Fundació obre una botiga en línia amb la discografia dels intèrprets d'havaneres

25 Març 2022

Els discos també es poden adquirir en sis llibreries

El programa 'Sons de la terra' ja es pot escoltar des d'una app per dispositius mòbils

04 Febrer 2022

El programa Sons de la Terra que dirigeix i presenta Gerard Carrión ja es por escoltar des del 31 de gener passat des d'una nova app per a dispositius mòbils  que ha posat en marxa l'emissora de  Ràdio Estel, tant en sistema Android com iOS.

La Fundació impulsa una recerca sobre l'havanera a la Catalunya del segle XIX

26 Juny 2020

Els musicòlegs i professors de l'ESMUC Anna Costal, Joaquim Rabaseda i Joan Gay realitzaran la investigació