Ernest Morató

Ernest Morató i Vigorós va néixer a Calella de Palafrugell el dia 15 de setembre de 1895. Barber d'ofici i catalanista convençut, ja de molt jove va sentir la inquietud de defensar els interessos del seu poble i dels seus pescadors.

Acabada la Guerra Civil es va veure obligat a exiliar-se a França. Un cop va tornar a casa, li va renéixer l'afició pel cant, que havia heretat del seu pare, que havia estat un gran cantant, i va organitzar alguns cors a Calella i  Palafrugell. L'any 1966 va participar en l'elaboració del llibre Calella de Palafrugell i les havaneres i juntament amb els seus companys, va fundar el grup d'havaneres Port-Bo amb el qual es va iniciar la Cantada d'Havaneres de Palafrugell. Hi va participar fins l'any 1978, a prop de complir els 83 anys.

L'amor que sentia pel cant i el seu barri, que descriu en un llibre titulat Coses de Calella, va acompanyar-lo fins a la seva mort, esdevinguda el 30 de gener de 1990.