El patronat

La Fundació es regeix pels seus estatuts i per les disposicions que estableix el Patronat . El càrrec de patró és gratuït . Es renova cada quatre anys per meitats iguals i alguns patrons poden ser vitalicis.

PATRONAT DE LA FUNDACIÓ PRIVADA ERNEST MORATÓ

• PRESIDENT: Enric Frigola Viñas. Periodista. Sotsdirector de Catalunya Ràdio (2001-2009) i coordinador de Catalunya Cultura i Catalunya Música. Vocal del Col·legi de Periodistes de Catalunya.
  • PRESIDENT HONORIFIC: Juli Fernández Iruela. Alcalde de Palafrugell.
  • SECRETARI: Francesc Vaqué Táboas. Llicenciat en Biologia. Mestre de català. Hoteler. Exregidor de turisme de Palafrugell. Creador de la Cantada d’havaneres de Tamariu. Creador dels grups d’havaneres joves de Palafrugell l'any 1996. Col·laborador en la transmissió a TV3 de la Cantada d’Havaneres de Calella. Excantaire d’havaneres del grup Ventijol de Palamós. Vicepresident de l’Associació de Veïns i Amics de Calella.
  • TRESORERA: Pilar Heranz Sánchez. Directora de producció de publicitat audiovisual durant 23 anys i 15 anys com a cap de Màrqueting i comunicació dins l’empresa surera.

Patrons Vocals

• Carles Alsius Juriol. Advocat. President de la Cambra de Comerç de Palamós (1990-1995), soci fundador del Rotary Club Costa Brava i exvicepresident de l'Associació de Veïns i Amics de Calella.
  • Joan Albert Argerich. Periodista i enginyer tècnic. Sotsdirector de Ràdio4 (1988) i Professor Associat a la UAB (2001).
  • Lluís Armengol Tauran. Realitzador i presentador del programa La Xefla, havaneres i cant de taverna a Ràdio Palafrugell i Mataró Ràdio des de l'any 2006.
  • Núria Berengueras Costa. Cantant. Cofundadora del grup Quatre Veus (1978) i primera dona que va liderar un grup d'havaneres català. Creadora de l'espectacle Antologia de l'Havanera (1989). Des de l'any 2000 és component del grup Ultramar i des de l'any 2017, presideix l'Associació Amics de les Havaneres Port Vell de Barcelona.
  • Joan Brugués Casademont.Comunicador, realitzador i presentador dels programes de ràdio: el magazin " El més calent a l'aigüera" a Ràdio l'Escala des del 2011 i "Sons a Cau d'Orella", programa d'havaneres i cant de taverna des del 2008 a Ràdio l'Escala i a la Xarxa de Comunicació Local.
  • Gerard Carrión Puig. Membre del Col·legi de Periodistes de Catalunya. Director i presentador del programa d'havaneres i cants de taverna "Sons de la Terra" de Ràdio Estel (setembre 2010) i del Tot Sardana de Ràdio Estel (setembre 2003). Guardonat el 2015 amb el premi 2/4 de la Fundació Ernest Morató pel programa "Sons de la Terra". Ha realitzat diverses presentacions d'actes culturals a Catalunya i també a l'Aplec Internacional de 2013 celebrat a Verona (Itàlia).
  • Pere Domènech Santos. Exdirector de banca. Exregidor de l'Ajuntament de Montblanc i exdelegat comarcal de la Conca de Barberà. Membre de junta i administrador de l’Associació Cultural Catalana Iberoamericana. Membre fundador del grup d’havaneres Habana Vieja.
  • Indira Ferrer-Morató. Soprano. El pianista Cecilio Tieles l’introdueix en el gènere d’havanera lírica cubana i actua en escenaris de nivell internacional. Amb el pianista i compositor Antoni Mas porten el recital “Entre dos mars” – havaneres de concert- a destacats auditoris i junts
    actuen al Festival de Habaneras de La Habana durant els 500 anys de capitalitat de la ciutat. Canta lied mexicà i havanera
    yucateca amb Antoni Mas (piano) Mauri Campos (guitarra). Forma part de l’espectacle “L’Home de la guitarra".
  • Joan Carles Forrellat Armengol.
  • Tona Gafarot. Cantant i compositora. Fundadora i veu greu del grup d'havaneres en femení Les Anxovetes. Gestora cultural, mànager. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques. Llicenciada en Comunicació audiovisual. Grau superior en fotografia.
  • Jordi Grau i Segarra. Llicenciat en Química i Enologia. Músic com a segona formació i afició (cantant i pianista). Cofunda el grup d'Havaneres Arjau l’any 1997 i en forma part fins a dia d'avui.
  • Antoni Mas Bou. Pianista, compositor i director musical. Fundador i expresident MUSICAT i expresident de la Unió de Músics de Catalunya. Conseller de la Societat de Artistas e Intérpretes de España (AIE).
  • Francesc Sánchez Carcassés. Periodista i comunicador especialitzat en la música popular catalana. Exdirector de Ràdio Costa Brava. Col·laborador de FeM Girona i RAC1. Presentador i director artístic de la Cantada de Calella de Palafrugell i de la Mostra de l'Havanera Catalana de Palamós en diverses ocasions.
  • Josep Piferrer Puig. Exalcalde de l'Ajuntament de Palafrugell.
  • Anna Castellví Becerra. membre de la Xarxa de Municipis Indians de Catalunya
  • Jordi Turró Anguila. Lliicenciat en història. Ha coordinat i escrit diversos llibres, com Les barraques de pescadors a la costa Brava, Quatre fotògrafs empordanesos entre altres. Ha format part de la Fundació com a gerent fins l'any 2022.

Patrons honorífics

• Enric Vigas Bonany. Empresari surer
  • Teresa Pérez Daniel. Investigadora de l'havanera. Fundadora de la Fundación de Habaneras Teresa Pérez Daniel, de l'Associació cultural Amigos de las Habaneras de Mayorga de Campos i de la Trobada de Habaneras de Mayorga.