La Fundació rep una important donació de discs de vinil

22 abril 2022

La donació inlclou més de 30 discs de vinil d'havaneres datats entre 1958 i 1987

La Fundació ha rebut, aquest més d'abril, una important donació de 34 discs de vinils d'havaneres, datats entre 1958 i 1987. La donació és significativa perquè inclou vinils que la Fundació no conserva i perquè es tracta dels primers enregistraments d'havaneres que es van editar a Catalunya i en altres regions de l'Estat, com Torrevieja o el País Basc. D'entre els enregistraments més antics, destaquen un enregistrament del Festival Internacional d'Havaneres de Torrevieja, de 1958, i un disc d'havaneres del grup basc Los Xey, de 1959.

La donació, realitzada per un patró de la Fundació, inclou també els primers discs de vinil d'havaneres editats a Catalunya pels grups d'havaneres que van aparèixer, des de finals de la dècada de 1960 fins a finals de la dècada de 1980. Han estat cedits discs de vinil de grups d'arreu de la geografia catalana: Cavall Bernat, Cantaires del Montgrí, Alba, Oreig de Mar, Veus de Ponent, Mar Endins, Xarxa, Mariners de Riera, Gavina, Els Pescadors de l'Escala, Port Bo, La Barretina, Terra Endins, Els Llobarros del Llobregat, Veus de la Mar Bella, Els cantaires de la Costa Brava, Veus de Besalú, Hortzó, Noves Arrels i Tramuntana.

Aquesta important donació, que conté enregistraments de grups dels quals es desconeixia l'existència, permetrà documentar millor els primers grups d'havaneres que van aparèixer a Catalunya i rescatar de l'oblit alguns dels seus components.