Skip to main content

Presentació del Llibre: LES PRIMERES HAVANERES A CATALUNYA. IMPERIALISME I SENSUALITAT ABANS DE CARMEN

20 Noviembre 2023

Dissabate 9 de desembre a les 12h a la llibreria Nollegiu de Palafrugell, carrer Tarongeta, número 24-26. Presentació del llibre per part dels seus tres autors.

Aquest llibre presenta l'havanera com un fenomen urbà i contemporani, emmarcat en la cultura catalana de l'època romàntica i partícip dels nous mecanismes de creació, edició i distribució de la societat de l'espectacle del segle XIX.

Destaca el paper que van tenir les dones en la interpretació i difusió de les primeres havaneres.

Vincula les primeres havaneres cantades en català a l'escena lírica barcelonina relacionada amb el republicanisme federal durant Sexenni Democràtic (1868-1874) i a la reinvidicació de l'abolicionisme de l'esclavitud.