Thursday, 02 July 2020

III Cicle de conferències i activitats

L'entrada a totes les activitats és gratuïta, però cal inscripció prèvia

Per tercer any consectiu la Fundació Ernest Morató i la Biblioteca de Palafrugell organitzen un cicle de conferències i activitats per difondre l'havanera i les darreres recerques vinculades amb aquest gènere. La programació de les activitats està condicionada a l'evolució de la pandèmia de la Covid-19, que obliga també a fer una inscripció prèvia per participar-hi, a limitar l'aforament i adoptar unes mesures de prevenció i seguretat.

El cicle comptarà amb la participació del músic Esteve Molero, amb una proposta de xerrada-audició sobre l'havanera, els musicòlegs Anna Costal, Joaquim Rabaseda i Joan Gay, que presentaran un projecte de recerca sobre les primeres havaneres a la Catalunya del segle XIX, i Fèlix Pérez, Xavier Jonama, Lluís Bofill, Francesc Sànchez Carcassés i el grup L'Empordanet, que participaran en una taula rodona sobre el músic i compositor Càstor Pérez, l'any en què es compleixen 10 anys del seu traspàs.

L'organització d'aquest cicle forma part dels actes del 25è aniversari de la Fundació Ernest Morató.

Conferències i activitats

Divendres, 17 de juliol a les 19.30 h
Ritmes d’anada i tornada: l’havanera.
Xerrada-audició a càrrec d’Esteve Molero, músic, comunicador i coach.
Lloc: Biblioteca de Palafrugell.

Dijous, 24 de setembre a les 19.00h
Abans de Carmen. Les primeres havaneres a Catalunya.
Presentació del projecte de recerca a càrrec d’Anna Costal, Joaquim Rabaseda i Joan Gay, musicòlegs i professors de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).
Lloc: Biblioteca de Palafrugell.

Divendres, 16 d’octubre a les 19.00 h
Càstor Pérez Diz: una veu i una guitarra, esclaves de l’havanera. Taula rodona amb la participació de Fèlix Pérez, director de la coral Mestre Sirés, Xavier Jonama, cantant i membre del grup l’Emporadanet i Lluís Bofill, compositor, guitarrista, cantant i membre del grup l’Empordanet.
Modera: Francesc Sànchez Carcassés, periodista i comunicador.
Actuació musical del grup L’Empordanet.

Lloc: Biblioteca de Palafrugell    Canvi d'emplaçament! La taula rodona es realitzarà a l'Auditori del Museu del Suro de Palafrugell.

Inscripcions

Adreça electrònica:
biblioteca@palafrugell.cat

Condicions d'accés

És indispensable portar la mascareta i mantenir la distància d’1,5 m per participar en totes les activitats

Situation map