Dilluns, 11 Juliol 2022

Xerrada-Audició "Orígens de l'havanera"

Dijous 14 de juliol a les 19.00h al pati de la Biblioteca de Palafrugell

L'escriptor i historiador Cubà Arsenio Rodríguez Quintana presentarà, a través d'un xerrada-audició, aquest dijous dia 14 de juliol a partir de les 7 de la tarda en el pati de la Biblioteca de Palafrugell, el seu darrer llibre "Orígenes de la habanera". Aquest llibre sorgeix per intentar omplir un buit  en els llibres que s'han escrit darrerament sobre l'havanera, relacionat amb la poca o nul·la informació sobre el ritme africà, que segons afirma l'autor, és l'essència de l'havanera i la cadència del seu ritme.

Entre altres temes que s'hi plantegen, conté el perfil més complet publicat en un llibre de música sobre María (Gamboa) Martínez, una negra lliberta cubana, que va passejar el tango cubà amb la seva guitarra per Madrid, Londres y París en els seus millors escenaris, subvencionada por la Reina Isabel i que va despertar l'interès de molts, entre ells, Charles Baudelaire qui li  va dedicar un poema que recull el llibre. La publicació recull les tres vessants de l'havanera: la instrumental, la lírica i la popular, amb fotos, partitures i altres imatges.

L'activitat és gratuïta, però cal realitzar una inscripció al telèfon 972304809 o a l'adreça electrònica biblioteca@palafrugell.cat