Dilluns, 02 Agost 2021

La Fundació premiarà el programa radiofònic Sons a cau d'orella i l'Associació Cultural Penya Xíndries

Els Premis 2/4 s'entregaran el proper dissabte 21 d'agost durant el 19è Festival d'Havaneres de Sant Pol de Mar

El proper 21 d'agost s'entregaran els 14ns Premis 2/4 que reconeixen tan les persones com els grups i entitats que van destacar l’any 2020 pel seu treball en favor de l’havanera, ja sigui en el camp de la investigació, la divulgació, la composició o la interpretació. El Patronat de la Fundació va decidir atorgar aquests guardons al programa radiofònic Sons a cau d’orella, per la difusió de les havaneres, i a l’Associació Cultural Penya Xíndries, per l’organització del Festival Firamar i del Concurs de Composició d’Havaneres Josep Bastons.

Aquest any l’entrega dels premis s’ha fet coincidir amb dues dates: la 43ª Cantada d’havaneres de l’Escala, per una banda, que va tenir lloc el passat 5 d’agost a l’Escala, i el  19è Festival d’Havaneres de Sant Pol de Mar, de l’altra, que tindrà lloc el proper 21 d’agost, a partir de les 21:30h  i que comptarà amb la participació dels grups Arjau, Barca de Mitjana i Port Bo. En el transcurs del Festival es darà públic el veredicte del jurat del 13è Concurs de Composició d’Havaneres Josep Bastons.

Sons a cau d’orella

Dirigit per Joan Brugués Casademont, el programa radiofònic Sons a cau d’orella, coproduït per ràdio l’Escala i la Xarxa de Comunicació Local, ha destacat per l’èxit i la bona acollida que ha tingut entre els oients. El programa ha assolit una difusió de les havaneres notable gràcies a l’ampli ventall d’emissores de ràdio catalanes on es pot escoltar. Sons a cau d’orella s’escolta a una seixantena d’emissores catalanes a través de la xarxa de comunicació local, fet que converteix aquest programa en un dels més ben valorats i escoltats del conjunt de programes d’havaneres radiats a Catalunya.

Associació Cultural Penya Xíndries

L’Associació Cultural Penya Xíndries organitza des de l’any 2003 el Festival Firamar a Sant Pol de Mar, on se celebra un Festival d’Havaneres, amb la participació de grups i solistes de qualitat contrastada. L’èxit en l’organització del Festival es complementa amb l’encertada aposta pel foment de la  composició de les havaneres amb l’organització, des de l’any 2009, del Concurs de Composició d’Havaneres Josep Bastons. El concurs és la base perquè músics i compositors puguin crear i presentar composicions musicals contemporànies.