Divendres, 06 Mai 2022

La Fundació entrega els Premis 2 per 4 el proper diumenge 15 de maig

L'acte tindrà lloc a la sala de les Corts Catalanes, del convent de Sant Francesc de Montblanc, a partir e les 11.30h

Aquest any l'acte dels Premis 2/4, que reconeixen la feina i la trajectòria de músics, compositors, grups, empreses  i institucions públiques i privades en favor de l’havanera, tindrà lloc a la capital de la Conca de Barberà, el municipi de Montblanc. Els guardons, que premien ja sigui la investigació, la divulgació, la composició o la interpretació de l'havanera van ser atorgats pel  Patronat de la Fundació el 27 de novembre de 2021 al programa radiofònic Havaneres a peu de muralla,  al compositor, lletrista i intèrpret Carles Casanovas Rigall i a l’intèrpret Irineu Ferrer Serras.

L'acte, que coemençarà a partir de dos quarts de dotze del matí a la Sala de les Corts Catalanes del Convent de Sant Francesc, comptarà amb la participació d'Indira Ferrer-Morató, soprano, i Antoni Mas, pianista i compositor, el trio de violí, violoncel i piano de Maya Sevilla, Romina Sevilla i Gerard Moreno i el grup Habana vieja.

L'entrada a l'acte dels premis és gratuïta.

Premiats

Havaneres a peu de muralla

Programa radiofònic d’havaneres, produït per Ràdio Montblanc i presentat des de l’any 2017 per Pere Domènech, Gerard Moreno i Jordi Margalef. Els guions del programa s’han editat en el llibre Habana vieja. Havaneres a peu de muralla.

Carles Casanovas Rigall

Compositor, lletrista i intèrpret d’havaneres. Membre dels grups Ventijol, Llops de Mar i Port Bo, del qual va anunciar la seva retirada l’any 2021. Autor de les lletres d’algunes de les havaneres més populars.

Irineu Ferrer Serras

Va integrar-se com a baríton al grup Port Bo l’any 1979 i n’ha estat membre de manera interrompuda fins a l’any 2021, quan va anunciar la seva retirada dels escenaris.