Dimecres, 26 Agost 2020

Jordi Rubau, del grup L' Arjau, guanya el primer premi del 12è Concurs de composició d'havaneres "Josep Bastons"

Ricard Cors Boix va rebre el segon premi i Xavier Jonama i Lluís Bofill, del grup L'Empordanet, un accèssit

El passat dissabte 22 d’agost i en presència de prop d’unes tres-centes persones, es va donar a conèixer el veredicte del Dotzè Concurs de Composició d’Havaneres de Catalunya “Josep Bastons” - Vila de Sant Pol de Mar dins del Festival d’Havaneres de FIRAMAR 2020. Enguany es van limitar l'aforament i es van haver de prendre altres mesures per la Covid-19.

En el curs de l'esmentat festival, presentat per la coneguda actriu Fina Rius i Josep Maria Puigvert, es van presentar les havaneres guanyadores:

1r premi per Jordi Rubau Andújar. Títol de l’Havanera “A LA TARDA”
2n premi per Ricard Cors Boix. Títol de l’Havanera “COM UN ESTEL”
Accèssit per Xavi Jonama i Lluís Bofill. Títol de l’Havanera “DE BAT A BAT”

“A LA TARDA” va ser interpretada per Jordi Rubau, “COM UN ESTEL” per Ricard Cors, Marcel Badia, Xevi Quiño, Aina Sánchez, Raül Sánchez i Carles Cors, i “DE BAT A BAT” per Xavi Jonama, Lluís Bofill i Daniel Regincós, del grup “L’Empordanet”.

El premi per votació popular va ser per “COM UN ESTEL”.

El Concurs de composició d'Havaneres de Catalunya “Josep Bastons” – Vila de Sant Pol de Mar està organitzat per l’Associació Cultural Penya Xíndries i l’Ajuntament de Sant Pol de Mar. El lliurament de premis va tenir lloc al passeig de la Punta de Sant Pol de Mar, durant el Divuitè Festival d'Havaneres.

Sobre l’escenari, a més dels tres finalistes, enguany va actuar el grup PORT BO. Per acabar, tots junts van interpretar  conjuntament les clàssiques havaneres "La bella Lola" i "El meu avi" dirigits pel mestre Josep Bastons.

Els premis van ser lliurats per l'alcalde de Sant Pol de Mar, Sr. Albert Zanca, la prestigiosa cuinera santpolenca Sra. Carme Ruscalleda, el president de l’A.C. Penya Xíndries Sr. Jordi Ferrer, i el Sr. Toni Sauleda de Frenos Sauleda, un dels patrocinadors del Festival.

Els membres del jurat d’aquest Dotzè Concurs de Composició d’Havaneres de Catalunya “Josep Bastons” - Vila de Sant Pol de Mar han estat: el Sr. Josep Bastons (músic i compositor d’havaneres), el Sr. Albert Prat (músic, compositor d’havaneres i membre d’Els Pescadors de l’Escala), el Sr. Jordi Sauleda (periodista i escriptor), el Sr. Eduard Estol Soler (músic violinista), la Sra. Anna Losantos (regidora de Cultura de l’Ajuntament de Sant Pol de Mar), el Sr. Joan Piqueras (representant de l’A.C. Penya Xíndries ) i el Sr. Josep Maria Puigvert (Secretari del Jurat).

Entre els presents al Festival volem destacar la presència entre altres, del Sr. Enric Frigola (president de la Fundació Ernest Morató) i el Sr. Gerard Carrión (director del programa Sons de la Terra de Ràdio Estel i patró de la Fundació), així com representants dels diferents patrocinadors i col·laboradors de l’A .C. Penya Xíndries.

La propera edició del Festival d’Havaneres de FIRAMAR tindrà lloc el dissabte 21 d’agost de 2021.