Dilluns, 29 Novembre 2021

Els cantants Tona Gafarot i Jordi Grau, nous patrons de la Fundació

En la junta de patrons de la Fundació del passat 27 de novembre es va incorporar al Patronat els intèrprets i compositors Jordi Grau i Tona Gafarot. Els dos ocuparan el lloc que deixen dos patrons que han desenvolupat un paper molt actiu en el Patronat i que van fer possible la creació de la Fundació: Enric Vigas Bonany, president de Fundació de l'any 2001 al 2013 i patró fundador, i Teresa Pérez Daniel, patrona fundadora de l'entitat i investigadora de l'havanera. El Patronat va agrair la seva tasca i va acordar nomenar-los patrons honorífics de l'entitat.

Químic i enòleg de professió, Jordi Grau va ser membre del grup  Els Cremats juntament amb 8 nois més. L'any següent, el 1997, va fundar junt amb Jordi Rubau el grup Arjau. El 2011, juntament també amb Jordi Rubau, col·labora en una nova etapa del Grup Cubacant amb Xiqui Ramon, Neus Mar i Enric Canada després de la malaurada desaparició de Cástor Pérez.

Tona Gafarot és cantant i compositora. L'any 2012 va guanyar el concurs Altaveu Frontera de Sant Boi de Llobregat. Més tard, l'any 2015, va guanyar el primer premi al Concurs de la Cançó de Salitja, amb la cançó Adela.  El juliol del 2013 va fundar el grup d’havaneres en femení Les Anxovetes.