Dilluns, 21 Febrer 2022

El grup Habana Vieja s'incorpora a la Fundació

El grup, nascut a Montblanc, ha editat dos treballs discogràfics

Donem la benvinguda al grup Habana Vieja que s’ha incorporat a la Fundació. Nascut l’any 2014, Habana Vieja va ser fundat  per quatre amics amb experiència i inquietuds musicals que es reuneixen i decideixen engegar aquest projecte. Ben aviat el repertori va prendre forma: havaneres clàssiques, d'autor i tradicionals, cançons de taverna i valsets mariners, música tant d'aquí com del carib marcada per un estil propi, distingit per l'acompanyament de piano i arrodonit amb el dolç segell de la petita percussió. Amb els arranjaments musicals preparats pel director del grup, el professor Gerard Moreno.

Després d'una primera etapa d'actuacions privades, per primer cop Habana Vieja actua en públic l'agost de 2015 a la Guàrdia dels Prats, Conca de Barberà, bressol i lloc de naixement del grup. L'estiu de 2016 Habana Vieja es reestructura passant de la formació de quartet a la de tercet.

El grup ha publicat dos treballs discogràfics: La barca d’en Lamin (2016) i Habana vieja en La Habana (2020).