Dilluns, 07 Juny 2021

La Fundació i l'AVAC organitzen una taula rodona dedicada al periodista Carles Sentís

Les inscrpcions estan obertes fins el 30 de juny

El divendres 2 de juliol, a les 7 de la tarda la Fundació Ernest Morató i l'Associació de Veïns i Amics de Calella han organitzat a l'Hotel Alga de Calella de Palafrugell la taula rodona Carles Sentís i les havaneres de Calella de Palafrugell, coincidint amb el desè aniversari de la mort del periodista i escriptor. A la taula rodona hi participaran David Sentís, nét de Carles Sentís, Lluís Medir, exalcalde de Palafrugell, Carles Alsius, patró de la Fundació i exvicepresident de l'Associació de Veïns i Amics de Calella, i Joan Vigas, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Palafrugell. L'acte serà moderat pel periodista i president de la Fundació, Enric Frigola. L'activitat està inclosa dins dels actes de la Cantada d'havaneres de Calella.

L'activitat és gratuïta, però cal una inscripció prèvia al telèfon 972611514 o a l'adreça electrònica: funda@fundacioem.com abans del 30 de juny. L'aforament serà limitat.

Carles i Sentís i les havaneres de Calella

Carles Sentís i Anfruns (1911-2011) va ser un periodista i escriptor i polític català. Figura controvertida en l'àmbit polític i periodístic, la taula rodona repassarà sobretot el seu vincle amb Calella, les havaneres i l'Associació de Veïns i Amics.  Sentís va conèixer Calella a començament dels anys trenta i hi fixà el seu lloc d'estiueig habitual. De 1975 a 1987 va ser president de l'Associació de Veïns i Amics de Calella, màxim responsable de l'organització de la Cantada i un dels seus impulsors. Va deixar el càrrec de president l'any 1987, just abans que l'AVAC traspassés l'organització a l'Ajuntament de Palafrugell per les dimensions que havia adquirit l'esdeveniment. Tot i això, va continuar vinculat amb les havaneres i gràcies a ell hi van assistir personalitats com l'expresident del govern espanyol Adolfo Suárez (1977), els reis d'Espanya (1978) i els expresidents de la Generalitat Josep Tarradellas (1979) o Jordi Pujol (1980), entre molts d'altres. L'any 2011 va ser inaugurat el mirador que porta el seu nom a sota dels Tres Pins de Calella de Palafrugell amb un monòlit d'acer que representa la seva obra escrita, dissenyat pel seu nét David Sentís.