Miércoles, 05 Junio 2019

Josep Bastons. L'home de la guitarra

Conferència a càrrec de Jordi Molina, tenora i compositor

Divendres, 14 de juny a les 19.00h (Biblioteca de Palafrugell)

El divendres 14 de juny a les 7 de la tarda s'enceta  el cicle de conferències del 2019 amb la xerrada "Josep Bastons. L'home de la guitarra" a càrrec del tenora i compositor Jordi Molina. Josep Bastons (Palafrugell, 1927) amb més de 85 peces creades,  és amb tota seguretat el compositor més destacat i prolífic del cant de taverna actual. Vocalista de les orquestres locals Primavera i La Principal de Palafrugell, i posteriorment de les orquestres Maravella i Costa Brava, va ser fundador del grup d'havaneres Peix Fregit. Ha rebut diversos reconeixements i distincions, entre els quals, destaquem la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de Palafrugell i la Creu de Sant Jordi (2016).

Jordi Molina ha estat Tenora solista de les cobles Sta. Maria de Blanes (1969- 1981), La Principal de Barcelona (1981-1983), Els Montgrins (1983-1996) i Maravella (1996-1999). Membre fundador de la Cobla de Cambra de Catalunya (1998) i de la Cobla Simfònica Catalana (2001). Al llarg de la seva trajectòria artística ha rebut diversos premis, dels quals destaquen el Premi a la singularitat interpretativa de l’OBP (2000), la Medalla al Mèrit Musical de l’OBP (2004) i el Premi Nacional Agustí Borgunyó 2011. Amb els grups amb el quals ha col·laborat, ha enregistrat més de cent discs amb música de diversos gèneres i dotze de discografia pròpia.

En el terreny de la composició, ha escrit unes cinquanta sardanes, diverses obres per a cobla, per a formacions tradicionals, cor, teatre, audiovisuals, cantates, música de cambra i, assíduament, fa arranjaments per a formacions diverses i solistes. Ha estat guardonat amb el Premi Ramon Serrat per a joves compositors (1992), el segon premi al Concurs Ceret-Banyoles de composició de sardanes (1999) i el Premi Federació de La Sardana de l’any (2005).

Com a mestre de tenora ha colaborat amb les escoles de cobla de Blanes, Calella, Reus, Agramunt, Tàrrega i Perpinyà. Ha estat Director del Curs per a instrumentistes de cobla de Ceret, Director Pedagògic de l’AMTP i en l’actualitat coordinador del projecte de recerca “Fer de músic” del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí.

Mapa de ubicación