Lunes, 04 Mayo 2020

Comunicat del Patronat de la Fundació amb motiu de la crisi del coronavirus

COMUNICAT DE LA FUNDACIÓ ERNEST MORATÓ AMB MOTIU DE LA CRISI DEL CORONAVIRUS

Ningú sap com ni quan acabarà aquesta pandèmia que, contra tot pronòstic, ens ha portat el segle XXI. Tampoc ningú no pot preveure com evolucionarà la societat un cop el coronavirus esdevingui només un record per a tanta gent que ens ha deixat per culpa seva. Per això, i primer de tot, el Patronat vol expressar a través d’aquest comunicat el seu condol als familiars i amics dels milers de víctimes que deixa aquesta terrible pandèmia. Així mateix, vol expressar el seu agraïment a tots els professionals sanitaris que estan aconseguint que aquesta crisi no esdevingui més dramàtica del que ja és.

A partir d’aquí, tothom intueix que la remuntada serà difícil, ja que pel camí el virus  s’haurà emportat un munt d’il·lusions i projectes, alguns de concreció immediata, i  altres, de més llarg termini. Malgrat que la cultura és l’eina imprescindible perquè la societat esdevingui cada cop més sàvia, lliure i democràtica, és precisament aquest sector un dels més perjudicats per aquest tsunami de conseqüències tant incertes. No és l’únic. En som ben conscients.

Des de la Fundació Ernest Morató, que va néixer i es manté activa per salvaguardar la memòria de l’havanera, la cançó marinera i la cançó de taverna, així com per vetllar pel seu present i el  seu futur, fem una crida a les institucions polítiques del nostre país perquè, a l’hora de la represa,  no oblidin d’incloure en els seus protocols d’actuació a la que és considera la més universal de totes les branques de la cultura: la música. Especialment, en el nostre cas, al gènere de l’havanera que ha esdevingut, des de fa ja molts anys,  un dels elements identitaris més significatius del nostre país.

Demanem a la Generalitat de Catalunya, però també a les Diputacions, Consells Comarcals, Ajuntaments i a institucions privades que manifestin ben clarament i amb accions econòmiques molt concretes i immediates el seu suport a tants compositors, músics, intèrprets, tècnics de so, i empreses discogràfiques i de management amb la seguretat  que respondran amb escreix, com sempre han fet. Apel·lem també a les empreses  i entitats de tota mena  (públiques i privades) perquè promoguin el patrocini cultural, absolutament necessari perquè la normalització del sector no  esdevingui un procés massa llarg.

El nostre país no es pot permetre deixar  de banda l’esforç de tants milers de professionals de la musica, que configuren una part vital i imprescindible del nostre patrimoni cultural.

Patronat de la Fundació Ernest Morató

Palafrugell, 5 de maig de 2020