Friday, 13 March 2020

Incorporacions a la biblioteca

S'han incorporat a la biblioteca de la Fundació tres títols que poden ser d'interès pels investigadors. Dos dels llibres, La Habana Artística de Serafín Ramírez, i el Catálogo de instrumentos musicales són donacions del Museu Nacional de la Música de l'Havana, arrel del darrer viatge que va realitzar la Fundació a la capital cubana amb motiu del 500 aniversari de la fundació de l'Habana. Destaquem especialment el catàleg d'instruments que és fruit del projecte de recerca "La música cubana: rescate i difusón de su patrimonio". La publicació recull de manera exhaustiva els instruments afrocubans i cubans , els instruments generats pel procés de transculturació que va tenir lloc a Cuba així com aquells associats a les poblacions auctòctones de l'illa.

Molt interessant és també el llibre Havaneres a peu de muralla de Pere Domènech, Gerard Moreno i Jordi Margalef. El llibre recull els guions radiofònics i la relació de totes les havaneres i dels intèrprets que van sortir per antena al programa de Ràdio Montblanc. També s'inclou les curiositats que setmana rere setmana s'explicaven als oïdors, referides a una peça o a un intèrpret en concret, algunes de les quals són força desconegudes. El llibre va ser editat per Cossetània Edicions amb motiu del cinquè aniversari del grup Habana Vieja i contribueix a difondre tot alllò relacionat amb les havaneres.

Situation map