Dimecres, 07 Novembre 2018

Els compositors Ricard Viladesau i José Luis Ortega Monasterio reben els guardons "Dos per quatre" a títol pòstum

L'acte va comptar amb la participació del grup Peix Fregit

Els compositors Ricard Viladesau i José Luis Ortega-Monasterio van rebre, a títol pòstum, el guardó "A ritme de 2 x4" en un acte celebrat l'Auditori del Museu del Suro Palafrugell el passat 24 de novembre. Marta Ortega-Monasterio i Carme Viladesau, filles dels compositors, van rebre els guardons de la mà d'Enric Frigola, president de la Fundació, i de Josep Piferrer, alcalde de Palafrugell. L'acte es va cloure amb la interpretació d'una selecció de peces dels dos compositors a càrrec del grup Peix Fregit.

Els premis A ritme de 2 x 4 van ser creats l’any 2007 amb el propòsit de reconèixer les persones o entitats que han destacat pel seu treball en favor de l’havanera, ja sigui en la investigació, la divulgació, la composició o la interpretació. En el cas de Viladesau i Ortega, el jurat ha volgut destacar, al costat de la seva prolífica activitat creativa, que ens ha deixat un valuosíssim llegat en el camp tant de l’havanera com de la música en general, llur incansable labor divulgativa i de promoció de l’havanera en tots els àmbits, fet que ha contribuït de manera decisiva a popularitzar i prestigiar el gènere en les darreres dècades.