Dilluns, 09 abril 2018

"Sirés, un home bo i un músic excel·lent"

Conferència a càrrec del periodista Josep Bofill i Blanc.

Divendres, 13 d'abril, a les 7 de la tarda a la Biblioteca de Palafrugell

Breu resum de la xerrada

La conferrència "Sirés, un home bo i un músic excel·lent" a càrrec del periodista Josep Bofill i Blanc, és una pinzellada a la persona de Frederic Sirés i Puig, amb aportació de documents, opinions i records enregistrats en audiovisual de persones que el van viure de ben a prop.

A vegades a través d'opinió, reivindicant la figura del mestre, a vegades d'informació i a vegades també fent-ne una anàlisi i reflexió, el periodista, avui jubilat, Josep Bofill Blanc, aportarà algunes dades de l'estada a Cuba de l'autor de La gaviota/La gavina, així com també de la bonhomia del mestre Sirés, que mai no tenia un no per a ningú i que, a més del seu tarannà despistat, humil i modest, quedarà palesa la seva vesant de romàntic somiador i la certesa de la seva qualitat musical, tant en el camp de la interpretació com en les seves composicions.

Frederic Sirés i Puig, un home que va viure amb la data de naixement errònia en el seu DNI, va ser peça clau per la recuperació de la cultura de les havaneres, posant en solfa cançons de les quals no hi havia paper pautat i que ell les va posar en solfa mentre l'Ernest Morató les hi cantava. Tot plegat, va ser l'inici perquè l'havanera fes el salt de les tavernes als escenaris.

Josep Bofill i Blanc és periodista, avui jubilat. Nascut a Verges l'any 1950. Palafrugellenc des del 1953. Va treballar en la part administrativa de la indústria del suro fins l'any 1988, feina que va compaginar amb el periodisme des del 1979, quan que va néixer el Punt diari, on hi ha treballar fins  al 1983, en què va canviar la màquina d'escriure pel micròfons de Ràdio Costa Brava de la Cadena13. Anteriorment, havia estat corresponsal en diferents diaris provincials o de cobertura del territori català com a cronista esportiu.  Dinamitzador cultural i autor de diferents actes i activitats lúdicoculturals, el 1998 va tornar a El Punt diari, al qual hi va treballar en exclusiva fins a la seva jubilació. De jovenet, havia col·laborat en la incipient emissora de ràdio local de Palafrugell; va ser el promotor de la televió local Palavisió, i en l'actualitat, per "matar el cuc",  de manera puntual, edita i presenta un programa quinzenal (Sota la buguenvíl·lia) a Ràdio Begur. De tant en tant, continua a publicant algun reportatge en el seu diari de sempre, El Punt, o en alguna revista d'àmbit comarcal.