Dijous, 10 Mai 2018

Projecció del documental "La Paloma" de Sigrid Faltin

Divendres, 18 de maig, a les 7 de la tarda a la Biblioteca de Palafrugell.

Presentació i comentaris a càrrec del músic i compositor Xavier Pardina

Divendres, 18 de maig, a les 7 de la tarda, es projectarà a la Biblioteca de Palafrugell, el documental La Paloma de la directora i realitzadora de cine i televisió alemanya Sigrid Faltin. Rodat en set països diferents, el documental  La Paloma , la cançó que ostenta el rècord d'haver estat la més gravada de la història -fins i tot més que el Yesterday dels Beatles- explica com l'havanera del basc Sebastián Iradier ha passat a formar part de la cultura d'aquests set països i ofereix les múltiples versions que s'han fet. Una història de tres continents que sorprèn i commou l'espectador.

La presentació i els comentaris de la pel·lícula aniran a càrrec de Xavier Pardina, que va participar el maig de 2007 com a investigador en la realització del documental. Pardina és músic i compositor i dirigeix o participa en diversos programes d'havaneres a emissores de L'Hospitalet de l'Infant, Tarragona, Sobrarbe, Valls, Vitoria-Gasteiz i Blanes. A l'actualitat, ha realitzat més de dos mil programes de ràdio dedicats a l'havanera. Es co-fundador del grup d'havaneres Vent Fort, ha escrit dues-centes composicions de diferents gèneres musicals i ha rebut diversos reconeixements de les seves composicions.