Diumenge, 14 Octubre 2018

Ortega Monasterio, entre cultures

Ortega Monasterio

Divendres, 26 d'octubre a les 19.00h a l'Auditori del Museu del Suro de Palafrugell

Activitat gratuïta

Ortega Monasterio (Santoña, 1918- Barcelona, 2004), ha estat un dels compositors contemporanis que més ha contribuït a popularitzar i difondre l'havanera entre gran públic. Autor de més d'un centenar de peces, en tots els llocs on va ser destinat -Jaca, al Pirineu aragonès, Menorca i la Costa Brava- va combinar la seva heterodoxa carrera militar amb una creació musical extensa i de qualitat. Les llargues temporades que hi va passar li van permetre conèixer la gent i el país, i sobretot, la música popular que s'hi cantava.

L'acte Ortega Monasterio, entre cultures, vol reconèixer l'obra d’aquest compositor i la seva gran tasca de creació i de difusió. Cent anys després del seu naixement, l'obra del Mestre és més viva que mai.

19.00h Benvinguda i presentació

19.10h Glossa biogràfica a càrrec del periodista Genís Sinca

19.30h Taula rodona, amb la participació de: Carles Casanovas, component del grup Port Bo, José Luis Blázquez, biògraf, Leopoldo Ortega-Monasterio, fill de José Luis Ortega Monasterio, Josep M. Pla, component del grup Cavall Bernat

20.15h Torn de paraula i debat