Dilluns, 04 Novembre 2019

La Fundació participa als actes del 500 aniversari de la refundació de l'Havana

Una delegació encapçalada pel president de l'entitat, Enric Frigola, participa als actes programats a la capital cubana del 4 al 9 de novembre

La Fundació Ernest Morató ha estat convidada per l'Institut Nacional de la Música de Cuba per a participar als actes del 500 aniversari de la refundació de l'Havana que comencen aquest dilluns 4 de novembre. Dins dels actes per commemorar l'efemèride, s'ha programat el ja tradicional Festival d'Havaneres de l'Havana que, amb la direcció artística de Cecilio Tieles i Efrain Sabas, compta amb la participació d'artistes cubans i catalans de reconegut prestigi. En el programa del Festival d'Havaneres està inclòs també el simposi científic "Conocer la Habanera", que arriba aquest any a la tercera edició i que se celebrarà el 5 de novembre a l'Aula Magna del Col·legi Universitari San Gerónimo. Per part catalana, participaran Enric Frigola, periodista i president de lla Fundació, Antoni Mas, compositor, músic, pianista i patró de la Fundació i Indira Ferrer Morató, soprano i patrona de la Fundació. El grup català que participarà i representarà Catalunya en Festival d'Havaneres de l'Havana és Mariners de Riera, de Matadepera. També està prevista la presentació del llibre "Havaneres a peu de muralla" del grup Havana Vieja.

En els transcurs del actes, el president de la  Fundació lliurarà al director del Museu Nacional de la Música l'obra "Esencia habanera" un llibre d'artista encarregat per la Fundació a l'artista Josep Maria Alarcón, una obra personalitzada i al·legòrica que representa els vincles culturals entre Catalunya i Cuba que encara perduren entrat el segle XXI.

DILLUNS, 4 DE NOVEMBRE

Lugar: Café O’Reilly

Hora: 17:00 pm

Lloc on es va cantar per primera vegada l'havanera «El amor en el baile».

Mariners de Riera

Johana Simón

DIMARTS, 5 DE NOVEMBRE

Lloc: Aula Magna

Hora: 13:00 am.

Simposi  «Conocer la habanera»

Dr. Cs. Cecilio Tieles Ferrer: «La habanera: heredera de la cubana contradanza»

Dr. Cs. Olavo Alén Rodríguez

Enric Frigola: «Arraigo de la habanera en Catalunya»

M. Sc. Argel Calcines Pedreira: Opus Habana: (H)ojeando la habaneridad

Jorge Martell: «Índices cruzados de la información»

Teresa Pérez Daniel (España): «La habanera: patrimonio de la humanidad»

Dra. Cs. Mildred de la Torre: La Habana, capital del debate ideopolítico del siglo XIX

Dr. Cs. Ibrahim Hidalgo de Paz: «José Martí, el más universal de todos los habaneros

Recital d'havaneres: Johana Simón e Indira Ferrer-Morató i Antoni Mas

DIMECRES, 6 DE NOVEMBRE

Lloc: Museu Nacional de la Música

Hora: 14.00

Acte d'entrega de l'obra "Esencia habanera" de l'artista José Maria Alarcón al Mueu de la Música,

donat per la Fundació Ernest Morató.

Presentació del llibre "Havaneres a peu de muralla" del grup Habana Vieja

DIJOUS, 7 DE NOVEMBRE

Hora: 16.00

Lloc: Museo Nacional de Artes Decorativas

Coros: Polifónico de La Habana, Exaudi,
Vocal Leo, Cuarteto Amadeo Roldán,
Sonantas Habaneras, Ivette Betancourt,
Indira Ferrer-Morató i Antoni Mas.

DIVENDRES, 8 DE NOVEMBRE

Hora: 18.00

Lloc: Plaza San Francisco de Asís

Entrega del premi Internacional Pax Urbis a la ciutat de L'Havana,
atorgat por 100 Ciudades por La Paz.

Concierto de Liuba María Hevia.

DISSABTE, 9 DE NOVEMBRE

Hora: 20.30

LLOC: Teatro América

Gala amb diverses expressions de l'havanera