Dilluns, 10 Desembre 2018

II Encuentro Internacional Conocer La Habanera

A l'Encuentro, que ce celebra a L'Havana del 13 al 16 de desembre, la soprano Indira Ferrer-Morató presentarà amb el trio Iberia la peça inèdita "El Malakoff", extreta de la Fundació.

El "II Encuentro “Conocer la habanera” continua amb el seu propòsit de promoure el significat patrimonial del gènere com un dels exponents universals de la música cubana. Siguint els passos del passat "Encuentro", l'actual inclou concerts i un simposi que té com a objectiu conèixer més sobre les condicions socials i culturals que van afavorir el sorgiment d'una de les manifestacions artístiques més importants de la cultura cubana.

L'havanera  és el primer gènere  musical cubà. La influència de l'havanera, o de l'anomenat ritme tango —que no és l'únic ritme de l'havanera—, trascendeix les fronteres de Cuba, de Catalunya i d'Espanya, generant noves maneres d'expressar com poden ser el jazz o el tango.

Es mostrarà l'havanera com a expressió popular, lírica i de concert, no només a Cuba, sinó també a Espanya i França. Aquest any, l'Encuentro compta amb importants novetats, com la participació de l' Orquesta Sinfónica Nacional o una gala dedicada a la vessant popular.

En la sessió  científica prestigiosos estudiosos del segle XIX cubà exposaran els resultats de les seves investigacions sobre les arrels de l'havanera a Cuba, Espanya i França.

En relació als concerts, l'Encuentro comptarà, com a invitats, amb el dúo francés Pour le Plaisir, la soprano catalana i patrona de la Fundació Ernest Morató Indira Ferrer-Morató,  el pianista Manuel Ruiz i el castanyolista Carlos Murias (Trio Iberia). Per  la part cubana, destaquen les actuacions de les sopranos Johana Simón i  Bárbara Llanes.

Segons el pianista i musicòleg cubà Cecilio Tieles, gestor de la cita, Conocer la habanera busca crear un espai d'intercanvi que afavoreixi l'estudi i la investigació del gènere en diversos països.