Dimecres, 24 abril 2019

II Cicle de Conferències

Palafrugell i Calella de Palafrugell. Del 14 de juny al 9 d'agost de 2019

Per segon any consecutiu, la Fundació Ernest Morató amb la col·laboració de la Biblioteca de Palafrugell i l'Associació de Veïns i Amics de Calella, organitza un cicle de conferències i taules rodones sobre l'havanera i la cançó de taverna. Enguany el cicle començarà el divendres 14 de juny amb una conferència dedicada al mestre Josep Bastons, a càrrec de compositor i tenora Jordi Molina i acabarà el 9 d'agost amb una xerrada sobre el compositor, mestre i pedagog Salvador Dabau Caussa, que anirà a càrrec de Lluís Brugués i Albina Varés i de Batlle, biògrafs del compositor.  També inclourà una taula rodona sobre la Cantada de Calella en què es debatrà sobre la situació actual de la Cantada i els reptes que es plantegen en el futur i una conversa musicada que ens oferiran dues generacions de músics d'una mateixa família: el cantant i recopilador Ricard Balil, autor de tres recopilacions d'havaneres i cançons de taverna de l'Empordà, i la musicoterepeuta Tània Balil.

Com l'any passat, el cicle pretén donar a conèixer l'havanera i la cançó de taverna més enllà de les tradicionals trobades i cantades que se celebren cada estiu arreu de les places i platges dels pobles i les ciutats catalanes i, alhora, oferir als investigadors, escriptors i músics  un espai on poder exposar els resultats de les seves investigacions i publicacions. L'entrada a totes les activitats és lliure i gratuïta.

Divendres, 14 de juny a les 19. 00h

Josep Bastons, l’home de la guitarra, a càrrec de Jordi Molina, tenora i compositor.

Lloc: Biblioteca de Palafrugell

Divendres, 5 de juliol a les 19.00h

Taula rodona. La Cantada de Calella. Passat, present i futur. Amb la participació d’Antoni Mas, pianista, compositor, Conseller de la Societat d'Artistes d'Espanya (AiE) i patró de la Fundació, Martí Sabrià, director-gerent del Grup Costa Brava Centre,  Josep Esteba Gelpí, expresident de l'Associació de Veïns i Amics de Calella, Guillem Payaró, component del grup Xicranda i Núria Berengueras, component del grup Ultramar.

Modera: Francesc Sánchez Carcassés, periodista i comunicador.

Lloc: Local de l’Associació de Veïns i Amics de Calella.

Divendres, 12 de juliol a les 19.30h

Havaneres amb dues generacions. Conversa musicada a càrrec de Ricard Balil, cantaire i recopilador del llibre Recull d'havaneres i cançons de taverna de l'Empordà, i Tània Balil, cantant i musicoterapeuta.

Lloc: Biblioteca de Palafrugell.

Divendres, 9 d’agost a les 19.30h

Salvador Dabau. De mestre d’escola a compositor d’havaneres, a càrrec de Lluís Brugués i Agustí, Doctor en Pedagogia i exprofessor de la UdG i del Conservatori de Música de la Diputació de Girona i Albina Varés i de Batlle,  professora de música i tècnica de l'Arxiu Municipal de Girona.

Lloc: Biblioteca de Palafrugell.

ESPAIS DE LES CONFERÈNCIES I TAULA RODONA

Sala polivalent de la Bilbioteca de Palafrugell. C. Sant Martí, 18 (Entrada pel passatge Bepes) - Palafrugell

Local de l'Associació de Veïns i Amics de Calella. C. August Pi i Sunyer, 1 - Calella de Palafrugell

PER A MÉS INFORMACIÓ