Dimarts, 13 Febrer 2018

Cicle de conferències "L'havanera, ahir i avui"

Els membres del primer grup Port Bo (Foto: Jordi Massoni Alemany) i vista general del Port Bo durant la 49a Cantada d'Havaneres (Foto: Paco Dalmau)

Palafrugell, del 9 de març al 21 de setembre de 2018. Sala Polivalent de la Biblioteca de Palafrugell (Carrer de Sant Martí, 18, entrada pel passatge Bepes). Entrada lliure i gratuïta.

Divendres, 9 de març a les 19.00 h

L'impacte de les havaneres a l'Europa romàntica: la sensualitat d'un ball, la modernitat d'una cançó, a càrrec d'Anna Costal i Fornells, musicòloga i professora de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Actuació musical d'Indira Ferrer, soprano, i Lluís Bofill, guitarra.

Divendres, 13 d’abril a les 19.00 h

Sirés, un home bo i un músic excel·lent, a càrrec de Josep Bofill Blanc, jubilat i periodista.

Divendres, 18 de maig a les 19.00 h

Projecció del documental La Paloma. Añoranza. Mundial. Direcció: Sigrid Faltin. Presentació i comentaris a càrrec de Xavier Pardina, compositor i músic.

Divendres, 22 de juny a les 19.30 h

La Cantada de Calella: de la intimitat a les masses, a càrrec d'Enric Serra i Lluís Poch, periodistes i autors del llibre I com aquestes, mil. 50 anys de la Cantada d'Havaneres de Calella de Palafrugell.

Divendres, 21 de setembre a les 19.30 h

Consideraciones sobre los orígenes de la contradanza habanera, a càrrec de Cecilio Tieles Ferrer, professor emèrit del Conservatori de Vila-seca.

Organitza la Fundació Ernest Morató. Col·labora la Biblioteca de Palafrugell, amb el suport de l'Ajuntament de Palafrugell.